Ellen Vegter

Fotografie

Waarom je moet investeren in professionele bedrijfsfoto's

Vergroot je online zichtbaarheid

Je scrolt door je feed op Instagram en je oog valt op een super leuk item, je klikt op het bedrijfsprofiel en denkt ‘wauw’, de foto’s zijn professioneel, duidelijk en scherp wat heel betrouwbaar overkomt. Dezelfde dag kom je een soortgelijk item tegen die in tegenstelling tot het eerste item wazig is, inzoomen maakt het nog erger en je kunt niet goed de details zien. Je mond klapt spontaan dicht als je het bedrijfsprofiel ziet. Best duidelijk toch? Je koopt het eerste item, omdat het er professioneel en betrouwbaar uit ziet terwijl het tweede item van een ander bedrijf wellicht van dezelfde kwaliteit of beter is.

Misschien heb je dit wel eens in de praktijk meegemaakt, maar zo gaat het tegenwoordig wel. Veel ondernemers onderschatten professionele foto’s en gebruiken vaak zelfgemaakt foto’s of selfie’s. Tuurlijk is daar niks mis mee, maar het valt wel op. Mensen nemen sneller een koopbesluit als ze je vertrouwen, en je raad het al, mensen vertrouwen je eerder met professionele en persoonlijke foto’s.

 

Kom betrouwbaar over

Ik denk dat je wel begrijpt dat het belangrijk is. Maar er zijn meerdere redenen waarom het belangrijk is, het is ook een stukje zelfontwikkeling. De stap zetten naar een fotograaf doet al heel veel voor je bedrijf, niet voor de mensen buitenaf maar wel voor jezelf! Tuurlijk zijn de foto’s ook belangrijk en moeten ze wel passen bij wat je wilt uitstralen, maar het daadwerkelijk doen van een fotoshoot is best een dapper besluit, vooral voor beginnende ondernemers. Zodra iemand besluit; ik ga dit doen, want ik ben het waard kom je al een stuk verder. En dat klinkt misschien gek, maar ieder die ik voor de camera heb staan heeft een visie, een droom, een doel. Door voor de shoot even te kletsen over je bedrijf/onderneming en waar je bijvoorbeeld over 5 jaar wilt staan krijg ik een goed beeld van wat bij jou past en pas ik de shoot daarop aan. Zo wordt de shoot gelijk een stuk persoonlijker. Een persoonlijk merk voor jezelf opzetten is namelijk ook iets belangrijks, want dat is wat je verkoopt en dat is wat je doet/waar je voor staat. Zodra dit duidelijk overkomt op je doelgroep, zal je sneller in vertrouwen worden genomen.

 

Mensen stellen zich kwetsbaarder op als ze voor de camera staan. Je moet met de fotograaf communiceren, het vergt voorbereidingen en je wordt een beetje uit je comfortzone gehaald. Maar ook dit zorgt er weer voor dat je ook op persoonlijk vlak groeit.

 “Great things never happen in comfort zones”


En als laatst, als je mooie foto’s van jezelf of van je bedrijf hebt wordt je ook consistenter in het plaatsen van de foto’s omdat je dan maar al te graag die mooie foto’s wilt laten zien. Ze zeggen niet voor niets een foto zegt meer dan duizend woorden!

Meld je aan voor de

Nieuwsbrief

Speciaal voor jou, de laatste nieuwtjes en de leukste inspiratie rechtstreeks in je mailbox!

Meld je aan voor de

Nieuwsbrief

Speciaal voor jou, de laatste nieuwtjes en de leukste inspiratie rechtstreeks in je mailbox!